Projektinė veikla

Šeimos centre 2013-2014 m, dėka Vokietijos "Renovabis" fondo ir Vokietijos PRIVATAUS fondo buvo vykdomos projektinės veiklos, skirtos šeimos narių tarpusavio santykių prevencijai.

RENOVABIO dėka sėkmingai startavo šios programos:
„Santuokos kursas“ – tai DVD formatu septynių dalių mokymo kursas sutuoktiniams, pragyvenusiems jau ne vienerius metus, skirtas poros santykiams stiprinti. Kurso temos:
·           Tvirti pamatai
·           Bendravimo menas
·           Konfliktų sprendimas
·           Atleidimo galia
·           Artimųjų įtaka – praeitis ir dabartis
·           Geras seksas
·           Veiksni meilė

      Mokymų metu pasitelkiama lektoriai Nicky ir Sila Lee paskaitomis, puikiais pavyzdžiais ir kvietimu gilintis į savo santuoką padeda dalyviams giliau ir atidžiau pažvelgti į savo santuokinę bendrystę. Kursų metu atliekamos praktinės užduotys pratybų knygelėse, namų darbai ir skiriamas laikas diskusijoms sutuoktinių poroje.

„Trijų metų mokyklos sutuoktiniams“ programa remiasi prancūzų katalikų kunigo Denis Sonet (lietuvių kalba išleista jo knyga „Darni pora“) ilgamečio pastoracinio darbo su sutuoktinių poromis patirtimi.
„Trijų metų mokyklos sutuoktiniams“ programa įgyvendinama reguliarių susitikimų (kas 2-4 savaites), kuriuose gali dalyvauti nuo 5 iki 10 sutuoktinių porų, forma.
Kiekvienas susitikimas turi savo temą (pvz., „Didieji poros tikslai“), kuri išsamiai pristatoma ir nagrinėjama to užsiėmimo metu. Sutuoktiniai kviečiami dalintis savo įžvalgomis ir patirtimi tiek tarpusavyje, tiek su kitomis poromis. Atitinkamai susitikimų temoms kiekvienas laikotarpis tarp užsiėmimų turi savo ypatingą užduotį – mėnesio taisyklę (pvz., „Išklausyk nevertindamas (-a)“). Taip sutuoktiniai raginami aktyviai taikyti atrastus santykių puoselėjimo principus. Pasidalinimas apie atliktus „namų darbus“ su kitais ne tik įpareigoja teorines įžvalgas versti praktiniais darbais, bet ir praturtina visus grupės dalyvius gerąja patirtimi.
Antrųjų „Trijų metų mokyklos sutuoktiniams“ metų susitikimų temos įtraukia ir tėvų – vaikų santykių aspektus (pvz., valdžios ir laisvės dilema nagrinėjama tiek sutuoktinių, tiek tėvų – vaikų santykių kontekste). 

„Krizę patiriančių šeimų ugdymas“ – tai seminarų ciklas, remiantis transakcinės analizės teorija. Susitikimų metu sudaroma galimybė dalyvėms pažvelgti į save šios teorijos kontekste bei daryti sprendimus savęs pažinimo bei priėmimo link.

Sutuoktinių porų-konsultantų (palydėtojų) rengimas – tai seminarų ciklas, suteikiantis psichologinių žinių ir įgūdžių poroms, norinčioms padėti kitoms poroms, išgyvenančioms krizę tarpusavio santykiuose.

Individualių porų bei pavienių asmenų konsultavimas -   konsultacijos skirtos poroms, patiriančioms pozityvaus bendravimo įgūdžių. Psichologinė konsultacija suteikta 30 asmenų.



Dėka Vokietijos PRIVATAUS fondo sėkmingai startavo šios programos:

Seminarų ciklas tėvams, patiriantiems sunkumų auklėjant vaikus“ - tai seminarai, kurių metu sudarytos sąlygos atpažinti ir išreikšti neįsisąmonintus jausmus, baimes tėvams, patyrusiems skyrybas, kurių bendravimas su vaikais sutrikęs. Dažnai tokie tėvai paskendę savo skausme užsisklendžia ir negali padėti savo vaikui išgyventi vieno iš tėvų netektį.Seminarų temos:
1.             Grįžimas „į save“
2.             Emocinių išgyvenimų sąrašas.
3.             Pasirinkimų galimybės, pasekmės.
4.             Pasipriešinimo pojūtis.
5.             Savasties stiprinimas.
6.             Pykčio veidai.
7.             Netektis ir sielvartas.
8.             Krizės etapai. Jos įveika.
9.             Atleidimas.
10.         Vaikų ir paauglių mokymas pasirūpinti savimi

Seminarų ciklas mamoms - praktiniai užsiėmimai mamoms, auginančioms ikimokyklinio amžiaus vaikus, norinčioms konstruktyviai spręsti įvairias problemiškas situacijas.Temos:
1.             Prieraišumas, saugumas, savasties formavimasis.
2.             3 metų krizė.
3.             Vaikas ikimokyklinukas.
4.             Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikas.
5.             Vaiko raidos tarpsniai.
6.             Nuolaidžiavimo problema, kaip ją spręsti.
7.             Vaiko nesėkmės, kaip reaguoti?
8.             Sielvartaujantis vaikas.
9.             Pavydas tarp brolių, seserų.
10.         Teisių-pareigų priežastys-pasekmės.
11.         Sąsajos tarp nuosavybės ir atsakomybės.
12.         Kasdienos šeimos tradicijos, jų poveikis ugdymui.
13.         Vaikų savarankiškumo ugdymas.
14.         Dalinė atsakomybė – nuoseklumas ugdyme.
15.         Savityra(savianalizė) santykių kokybei.

 Tėvystės įgūdžių programa - grupinių užsiėmimų programa, skirta tėvystės įgūdžių lavinimui, kurios metu tėvai, auginantys 3 – 11 m. vaikus, turi galimybę įgyti ne tik teorinių, bet  ir praktinių, adekvataus bendravimo su vaiku įgūdžių.
Edukacinė programa apima svarbiausius aspektus, darančius įtaką sveikos asmenybės vystymuisi: asmenybės poreikius, jausmus, savivertę.
Programos metu laiptelis po laiptelio bandoma suprasti ir atpažinti tikrąsias netinkamo vaiko elgesio priežastis bei išmokti efektyvesnių vaiko netinkamo elgesio korekcijos būdų. 
Temos.
1.        Vaiko savastis
2.        Vaiko 4 pagrindiniai poreikiai.
3.        Jausmai.
4.        Savivertė.
5.        Savarankiškumas.
6.        Ribų jautimas.
7.        Neteisingo elgesio tikslas.
8.        Alternatyvios bausmės.
9.        Aktyvus klausimas.
10.    Private erdvė.
11.    Kasdieniai šeimos susitikimai.

Seminarai šeimos santykių stipinimui minint Negimusio kūdikio dieną.
Seminarai skirti poroms, patiriančioms bendravimo sunkumų ir poroms, siekiančioms gerinti tarpusavio santykius Seminarų tematika -  poros tarpusavio santykių stiprinimo instrumentai: psichologiniai vyrų ir moterų bendrystės ypatumai bei natūralaus šeimos planavimo metodika.

 Stovykla krizę išgyvenančioms šeimoms - turiningas laisvalaikio leidimas nepilnoms šeimoms, kurioms tenka atsakomybė auginti vaikus be vieno iš sutuoktinio.Organizuoti atskiri tėvams mokymai apie vaikų auklėjimą ir atskirai vaikams praktinių įgūdžių užsiėmimai, siekiant išmokti pajausti gyvenimo pilnatvę ne materialiuose dalykuose, pastebėti Dievo kūrinijos turtingumą, suvokti poilsio svarbą rūpesčių ir kasdienybės tempe, išmokti būti darnoje su savimi, kad mokėtume būti darnoje su kitais, ypač su savo vaikais.Individualios konsultacijos stovyklos metu dėl stokos pozityvių socialinių įgūdžių bei didelės baimės už savo vaikų ateitį.

Individualios psichologinės konsultacijos tėvams vaikų ugdymo klausimais bei vaikams pagal poreikį.– dėl įtemtų darbo grafikų tėvai nepakankamai skiria laiko bendravimui su vaiku. Iš to kyla nepasitenkinimas vaikų namų ruošos darbais, tvarkos nesilaikymu, vaikų kaprizais. Sudėtingi tėvų tarpasmeniniai santykiai trukdo vieningai ugdyti savo atžalas. Dėl to kyla konfliktai, manipuliavimas vaikų kaltės jausmu. Pasitaikė alkoholio atvejas tėvų poroje.


Komentarų nėra: